116. Actuació de recerca i restauració ecològica de l’espai fontinal de la font de l'Espinaga.


116. El dia 10 de maig de 2025. Arqueologia i condicionament de la zona de la font:

F011-Font de l’Espinagar o font de l’Espinaga  https://fontscollserola.com/?p=889

Activitat feta dins del programa “Col·laborem amb el Parc” que coordina el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Tasques encomanades:

  1. Investigar sobre el que hi ha excavat/construït darrere de la font (una bassa o algun tipus de retenció…)
  2. Investigar sobre el terreny si hi ha connexió entre la font i l’aqüeducte que va al molí de Can Salat.

Mirar si hi ha restes d’alguna cosa entre la font i l’aqüeducte.

  1. Investigar sobre el terreny si l’aigua anava per sobre de l’aqüeducte amb una canal per dalt o bé si anava protegit a mode de tub, per l’interior de l’estructura arcada.

 

Zona investigada:



Hem buscat darrere de la font i no hem trobat indicis d’una bassa o algun tipus de retenció.

 

  

Aigües avall hi ha una canal a la llera:




S’hauria de netejar a la dreta i a l’esquerra perquè hi ha unes canalitzacions.

 

No sembla que aquesta canal estigui relacionada amb l’aqüeducte que estem estudiant, però caldria estudiar-ho bé.





Aigües avall hi ha l’aqüeducte i una paret que segurament és la continuació:


L’aqüeducte:









Paret que segurament és la continuació de l’aqüeducte.

 

 

Hem caminat per la part superior de l’aqüeducte i la paret i no hem vist cap canal ni cap tub. S’hauria de treure la terra acumulada durant molts anys per veure si hi ha alguna canal o tub.

 

 

 

Uns metres més avall hi ha les runes del molí:




No hem pogut fer la recerca pel bosc perquè havia plogut feia poca estona i tot estava xop.

 

 

 

En acció:






Els/les artistes:



...........................................................

De Parc ens han dit:

Gràcies.

Sort que al final no va ploure, però porta molts dies fent-ho i està tot molt xop.

Seguirem investigant.

Salutacions,

.......................................................................